Wednesday, December 11, 2019

JUST PUT THE CLEANEST ONE BY THE DOOR, THE SMALL GUY AGAINST THE CLOCK!

Last night I told a person who was tweaking on meth "wir können hier nicht anhalten, das is fledermaus land" (we cannot stop here, this is bat country). Another man tried to offer me a Bic lighter (white) for no reason at all (I was already lit), so I showed him mine (blue). And a third, an hour earlier, borrowed three dollars for food and also got a cigarillo.
Just another jaunt in North Beach.

It ended at a karaoke bar where no one got up and sang. The Canto pop stars on screen did their thing to no appreciation whatsoever, so from one point of view it was a lovely evening.

Wine. Women. Song.

The wine I know from years ago is good for what ails you, and kills the boojums. My friend grimaced when he took his first sip, while I enjoyed my delicious carbonated beverage. I have not drunk that wine in years.
The women were restrained and civilized. One brought me a glass of tea, another gave me roasted peanuts.
The song was horrendous screeching on the playlist at one place, Canto pop at another.

So except for the meth head rearranging the coloured garbage bins to form a pentagram in the alleyway and mumbling in what may have been Klingon, a calm and restrained Tuesday perambule to familiar places, interrupted briefly by my quoting Johnny Depp as the good doctor in German.

See, I have this little briar cigarillo holder .....
And I first saw the movie auf Deutsch.


Sometimes in Chinatown and North Beach German seems like it's the most important language in the world, you're surrounded by people speaking only that. Which for me is no problem, because German is like a goofy version of Dutch, and I can usually understand it, but for the local shopkeepers it does present a bit of a problem.


Useful phrases that all Cantonese Shopkeepers should learn:

Enthält das Gluten? Will this kill an idiot?
Meine frau ist bemerkenswertig! Sie hat nicht eine, nicht zwei, sondern drei brüste! It's okay to stare, we all do.
Wie schön! Das erinnert mich so sehr an Polen. This is grim and depressing, I like it.
Ja, wir brauchen sieben menschen um ein blick Cola zu kaufen. Macht es dir etwas aus? All of us are cheapskates.
In meinem dorf machen wir die dinge anders; wir singen. Things are so much better in Europe.



Imagine Werner Herzog and Frau Blucher having a conversation.

"Oh kijk! Het is de kanselier!"
"Wat? Prins von Bulow? Hier?"
"Ja!"
"Hij komt hier?"
"Nee, hij IS hier."
Oh, dan moet ik mijn oude uniform gaan aandoen."
"Hij zal het niet merken, Helmut. Hij is dood."
"Dood? Hier?"
"Ja. In onze zitkamer."
"Dit is onze zitkamer, schat."
"Nou, je weet wat ik bedoel."
"De woonkamer!"
"Ja ... maar het is een soort zitkamer."
"Nou kijk toch!"
"Welke is Von Bulow?"
"Oh, ja ... en admiraal Tirpitz!"
"En Von Muller ... en mijnheer Reichner... en Hollweg en Von Graunberg..."
"Dat is niet von Graunberg, deze is von Graunberg ... dat is Moltke ... "
"Hij is veel ouder dan ik dacht."
"Hij is een slimme man, ja."
"En Zimmermann ... en Kimpte ... "
"Wat zullen we doen, Helmut?"
"We moeten de regering bellen."
"Dit IS de regering, Helmut."
"Oh jee."
"Het is een grote eer om zoveel leden van de regering dood in onze zitkamer te hebben."
"Woonkamer."
"Ja, nou ... "
"Er zijn geen leden van de regering dood in onze woonkamer."
"Ja, je weet wat ik bedoel."
"Misschien moet ik een beetje spietsjen of zo?"
"Geen spietsj, Helmut, nee ... "
"Zullen we een kop thee voor ze maken?"
"Het zou verspilling van thee zijn."
"Maar we moeten wel iets doen, zoveel belangrijke mensen in onze salon, toch?"
"We kunnen ze een beetje organizeren."
"En een lijstje maken."
"Ja, ja. We zouden de ministers voor binnenlandse zaken tegen de muur kunnen zetten, en die voor buitenlands hier tegen de klok."
"En zouden we ze alfabetisch sorteren?"
"Nee, nee - leg de schoonste bij de deur."
"Ja."
"Nee! Dat is Von Bulow! Hij moet hier gaan."
"Dat is mijn leesstoel!"
"Hij is de rijkskanselier van Duitsland, Helmut."
"Oké ... maar ik denk dat hij beter tegen de klok was geweest, weet je."
"Nee, hij zou er niet mooi uitzien onder de klok."
"Ik zei niet onder de klok. Ik zei tegen de klok."
"Welnu, dan zouden we de klok niet kunnen zien!"
"We zouden de minister van Koloniën onder de klok kunnen zetten. Hij is erg klein."
"Nee. Koloniën zijn interne aangelegenheden. Hij moet tegen de muur gaan."
"Weldra kunnen we een lijstje maken."
"Ja, wacht even! ... Wie is dat bij de kattenbak?"
"Ik weet het niet. Ik heb hem nog nooit eerder gezien."
"Hij is geen lid van de regering. Haal hem hier weg. Zet hem in de woonkamer."
"Hij is in de woonkamer, mijn liefste."
"Ja, nou je weet wat ik bedoel."
"Zet hem in de zitkamer."
"Ja, in de zitkamer, het is allemaal hetzelfde."


They are discussing politics. All Europeans talk about politics. They lost at it several times, and they're still trying to get it right.

Yes, I smoked a pipe while waiting for the bookseller.
Cigarillos are just quickies while walking.
From A to B to C.



==========================================================================
NOTE: Readers may contact me directly:
LETTER BOX.
All correspondence will be kept in confidence.
==========================================================================

No comments:

Search This Blog

THE ADDENDUM AT TEA

Tea time, as regular readers know, is very important to me. But instead of going to one of my regular places I gave it a miss today. I just ...