Tuesday, June 14, 2011

DUTCH HATRED TOWARDS EVERYONE

A while ago one of my regular readers wondered at my bitterness toward the Dutch. Surely the Dutch were as deserving of regard as other people?

In the abstract, he is of course absolutely correct.
Yet I refuse to extend them that courtesy.
I lived in that pestilential place for sixteen years as a foreigner.
From age two till age eighteen.

The Dutch are not nice people. Not when the foreigner is from a place they thoroughly despise, or belongs to a creed or ethnic group which they loathe.

An American citizen in Europe during the Vietnam war was probably the most despicable thing the Dutch had ever seen.
Much like a Moroccan Dutch person born in Rotterdam.
Or a Turk doing the job that the average Kaaskop is far too snooty and fastidious to even consider.
Also Jewish people – the number of Jews who are bailing out to their homeland from an increasingly racist and bigoted Europe keeps growing, and at this point many of the Jews left in the Netherlands are of the Uncle Tom type.
They too will eventually learn that living among the Dutch is just not worth it.
Apparently, not even for the Dutch. There are nearly six million of them in the United States, and probably over twenty million Americans who have some Dutch in their veins.


As an example of how thoroughly loathsome, despicable, vile, and pustulent some Dutch people can be, I offer an article in De Telegraaf:
Student in de bres voor ritueel slachten

Shan't bother to translate it, as I'm merely placing it here to remind other readers of our language of the sheer gut-wrenching nastiness and stupidity that festers back in the Netherlandish bog.
These are the people to whom we are related, we have the same foul blood running through our veins.

[Earlier mention of Dutch attitudes toward the food-customs of other people can be found
HERE and HERE. For other considerations about the Dutch, see the rubriek ROTTEKAAS. Your feedback is appreciated.]


But as Dutch-Americans, we are better than that.
We have often preserved what was best about our heritage, and discarded the toxic sludge.
And, crucially, we are not as inbred as that lot over there, nor as culturally defective.


Student in de bres voor ritueel slachten
[di 14 jun 2011, 19:44 174 reacties.]


DEN HAAG - Ritueel slachten moet blijven worden toegestaan. Dat is althans waar een student uit Rotterdam voor pleit. De jongen heeft dinsdagmiddag duizenden handtekeningen van gelijkgestemden aangeboden in de Tweede Kamer.


Samen met duizenden anderen is de Rotterdammer, Youssef el Hachioui, tegen het verbod op onverdoofd ritueel slachten.

Hij hoopt dat de Kamer het voorstel van de Partij voor de Dieren verwerpt, zo meldt RTV Rijnmond. Volgens de student staat de godsdientvrijheid van moslims op het spel en is de islamitische gemeenschap verbijsterd.




REACTIES

[NOTE: this section has been severely reduced - reading ignorant Dutch hate-spew, even for me, becomes boring after a while. The natives, of course, enjoy it for hours. That's why they're Dutch.]



Als wij pretenderen een "beschaafd" land te zijn (wat dat
ook moge zijn) dan had ritueel slachten natuurlijk ALLANG niet meer mogen voorkomen. Wie daar problemen mee heeft gaat toch lekker terug naar z'n eigen islamitische joodse of weet ik veel land?! Snijdt het mes meteen aan 2 kanten? Wat aan 2? Nog wel aan meer kanten zelfs.
de Opruimer, Lelystad 21:38 14.06.11

Ik vraag me af of deze zogenaamde gelijkgestemden ook zo consequent zijn zich bij de tandarts zonder verdoving te laten behandelen en een operatie ondergaan zonder verdoving. Dat voorhuidje werd er tenslotte geheel volgens traditie en ritueel ook zonder verdoving af gehaald dus dan consequent blijven je hele leven en alles wat met verdoven te maken heeft uitsluiten.
Marcellus, Utrecht 21:37 14.06.11

Aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden, of anders wegwezen... simpel...
Joschke, Scheveningen 21:37 14.06.11

Ja, halal vlees wordt ook door niet moslims gegevten maar niet vrijwillig maar omdat het ons wordt opgedrongen in bedrijfsrestaurants zoals van diverse overheden. Iedereen heeft zich aan de wet te houden ook gelovigen.
smit, lelystad 21:36 14.06.11

Nee nee en nog eens nee. Blijf met je handen af van beesten die zich niet kunnen verweren. Zoek je eigen land maar weer op waar dat legaal is. HIER MAG HET NIET!!!! Afblijven van dieren! Als het toch moet vanwege de normale kringloop, dan met de regels van ons land, op de LEGALE manier. Ik hoop dat die student eens zonder verdoving geopereert wordt! Ik hoop ook dat hij sjeest en nooit meer een studieboek mag inkijken! Wij zitten hier niet op te wachten!
Kate, Amsterdam 21:36 14.06.11

Ritueel slachten is zo primitief en niet meer van deze tijd, maarja wat is er eigenlijk niet primitief van dat geloof ?
Rubio, Nijmegen 21:33 14.06.11

Sinds de PVV in de politiek zit wordt alles maar dan ook alles wat verbonden is met de Islam tegen gewerkt. waarrom nu pas komen met dit dit is al eeuwen bekend en nu pas moet het tegen worden gegaan. Mensen we eten bijna allemaal vlees. ritueels geslacht of niet zij gaan allemaal DOOD. als je er wat tegen hebt wordt dan vegetarisch. ik ben volbleod nederlandse en vindt het ook niet leuk maar ik vindt het hypocryt van mensen om te zeggen dat het niet mag terwijl ze zelf wel vlees eten. Slaat werkelijk nergens op.
Miriam, Leiden 21:33 14.06.11

Een terechte actie. Ritueel slachten is beslist niet slechter dan het slachten in de bio industrie. Ik moet ook niet denken aan de transporten dwars door Europa van dieren, maar dat mag in de ogen van de tegenstemmers kennelijk wel.
M.Nieuwenhuys, Den Dolder 21:32 14.06.11

Doe dat dan maar lekker in eigen land. Wat een nonsens.
ongelovige, gezondverstand 21:29 14.06.11

Het staat hem vrij dit land te verlaten als hij zich beperkt voelt in het beleven van zijn geloof. Daarnaast niemand zegt dat je vlees moet eten. Het is van de gekke dat een religie dergelijke eisen denkt te kunnen stellen. Het is de hoogste tijd dat er een strikte scheiding komt tussen kerk en staat.
Grumpy the old man, Oosterhout 21:29 14.06.11

Laat deze student eerst maar eens afstuderen, dan een paar jaar werken, daarna zien we verder. Dieren gaan boven menselijke kolder.
dr. Paul, Den Haag 21:27 14.06.11

Het zal je maar gebeuren als schaap of koe dat met een scherp mes je keel wordt doorgesneden terwijl je bij het volle bewustzijn bent. En dat allemaal onder de noemer geloof. Walgelijk.
Johan, Veenendaal 21:26 14.06.11

Ritueel slachten past niet in onze samenleving. Wie het toch wil is vrij te vertrekken naar een land waar het wel past in de samenleving.
burger, den haag 21:26 14.06.11

De Rotterdammer Youssef el Hachioui???? Dit doet mijn hart pijn; niet alleen het onderwerp van discussie: ik ben ten zeerste tegen ritueel slachten, vind dit beestachtig en mens- en dier ontwaardig; mijn mening is dat deze manier van slachten verboden moet worden in onze westerse wereld; helaas kunnen we weinig doen wat betreft de Islamitische opvattingen, maar laat dit a.j.b in ons land verboden blijven.
doortje, mi 21:26 14.06.11

Dus de godsdienstvrijheid van de moslims staat op het spel als ritueel slachten wordt verboden, en de Joodse geloof dan, tellen ze niet mee.
Abdoelrachman, Schiedam 21:24 14.06.11

Goh heb je de afgrijselijke beelden niet gezien van het slachthusi waar ritueel werd geslacht?? WALGELIJK.In de Koran staat dat het op deze manier moet.Maar WAAR in de Koran staat dat dit met zo'n onkundige wreedheid moet gebeurenAls dit als "normaal" word beschouwd, vraag ik me af hoe de mens zichzelf nog in de ogen kan kijken.Voor mij al jáááááren geen vlees meer. AFGRIJSELIJK.
Naan, Rotterdam 21:24 14.06.11

Ik zou zeggen koffers pakken en wegwezen!! Wij zijn Nederlanders en hebben onze eigen regels gelukkig!
H., Waalre 21:24 14.06.11

Tja,we slaan af en toe een beetje door.Zolang mensen nog dagelijks worden afgeslacht zonder dat de daders daarvoor passende straffen krijgen .Kinderen aan de lopende band misbruikt en mishandeld worden.Vrouwen slachtoffer zijn van huiselijk geweld enz enz zonder dat er daadkrachtig tegen wordt op getreden kan ik me hierom niet zo druk maken eerlijk gezegd.Los eerst maar eens de grote problemen in dit land op en maak je dan druk om honderden jaren traditie waar vorig jaar nog geen haan naar kraaide !
Zaantje, Zaandam 21:22 14.06.11

Als ze zo graag ritueel willen slachten moeten ze maar een enkeltje bestellen richting land van herkomst,de overheid betaalt graag een deel mee.
Dorien Rollenvanger, Hoensbroek 21:21 14.06.11

ze zouden toevallig zelf maar eens een dier zijn, wat door mensen uitgekozen word om ritueel te slachten.. dan zouden ze ook wel anders piepen arme dieren, dieren horen nooit dierenleed te hebben, en by the way, ze wonen toch in nederland, aanpassen dan maar !
studentje, den haag 21:20 14.06.11

Er zijn nog genoeg landen waar ze kunnen wonen waar dit barbaars slachten normaal is.
cv, ehv 21:20 14.06.11

Ik ben verbijsterd dat er nog steeds ritueel wordt geslacht. Ook dat rituelen uit een sprookjes boek worden verheerlijkt
Piet, Provincie 21:19 14.06.11

Ga waar je vandaan komt,ik wordt langzaam moe van deze gasten.verpest voor je zelf jongen en laat anderen met rust
ali, Rotterdam 21:18 14.06.11

Ik ben tegen rituel slachten, dit barbaarse gedoe moet maar eens afgelopen zijn en als je het daar niet mee eens bent staat het je vrij om te vertrekken maar dat doen ze mooi niet.
Ton, Rotterdam 21:17 14.06.11

Dat die jongen duizenden handtekeningen zal verzamelen kan allemaal wel waar zijn, maar vraag eens iedereen van het Nederlandse volk en dan zul je zien dat de overgrote meerderheid tegen ritueel slachten is. Dat heet democratie en vindt hopelijk in de tweede kamer plaats. Als hij het er niet mee eens is dan conformeert hij zich dus niet aan de wetten van de meerderheid.
cees, Venlo 21:17 14.06.11

Tja, we willen wel graag Nederlander zijn en als dat dan gelukt is, weer niet dan gaan we weer roepen dat we anders zijn en van andere afkomst en dat geeft dan gelijk weer rechten.....zolang het geld maar wel uit Nederland komt, want dan zijn we weer Nederlander........
edwin, ede 21:15 14.06.11

Ritueel slachten verbieden en importverbod van halal vlees. Ga anders in een land wonen waar het wel mag, maar niet in ons beschaafde Nederland.
Willem, Venlo 21:14 14.06.11

het is een misdrijf zoals tegenwoordig wordt geslacht. het zou strafbaar moeten worden, en de slachters die op deze manier slachten berechten voor ernstige dieren mishandeling. men wil ook overal in de schappen halal vlees waar vindt ik "Anti halalvlees"????? ik hoop dat de PVV meer zeggenschap krijgt.
Thgomas, Rotterdam 21:13 14.06.11

Afrikanen en Indianen speren werpen op levende dieren in Nederland? Ik dacht het niet! Dit is Nederland,géén Azië géén Afrika.
Robert, Heerlen 21:11 14.06.11

het leven van een dier is belangrijker dan jullie godsdienstvrijheid!
ton, limburg 21:10 14.06.11

Ritueel slachten laten ze maar doen in een islamitisch land,en niet hier,wij hebben ons al genoeg aangepast,en nu is het tot hier en niet verder punt.
ger, kerkrade 21:10 14.06.11

Zelfs moslims kunnen niet boven de wet staan, het wordt tijd dat ze dat eens begrijpen en anders de consequenties aanvaarden en verdwijnen. Dat is mij net zo lief.
de vliegende hollander, D 21:07 14.06.11

We gaan het helaas voor hem toch aannemen. Maar er zijn alternatieven genoeg voor deze ondernemende en reislustige jongeman.
Haloef, Zwijndrecht 21:07 14.06.11

als ze hier willen werken en wonen dan zijn ze verplicht om de NEDERLANDSE REGELS na te leven!Nederland doet niet aan voorkeurs behandeling!
ajc, a.dam 21:07 14.06.11

Er moet een definitief verbod komen op het ritueel slachten van willoze dieren. Het is niet meer dan pure dierenmishandeling en dierkwellerij. Overtredingen dienen derhalve bijzonder zwaar bestraft te worden. Het is buitengewoon barbaars hoe dergelijke weerloze dieren worden gemarteld. Normen en waarden dienen in dit land te worden nageleefd en gerespecteerd.
Siegfried, Enschede 21:03 14.06.11

Inderdaad blijf van onze Nederlandse Normen & waarden af . Nederland is tegen Ritueel slachten !
Tamara, Nederland 21:02 14.06.11

1e is onverdoofd slachten al heel lang verboden in Nederland. Slachthuizen die ritueel slachten zijn al jaren in overtreding. Helaas heeft de politiek tot op heden niet gehandhaafd en het gedoogd uit angst voor grote groepen nieuwe nederlanders. 2e De wet op de godsdienst vrijheid wordt al tientallen jaren misbruikt. Deze is vroeger ingesteld om vervolging van anders gelovigen uit te sluiten. De bedoeling van deze wet was iedereen het recht geven zijn geloof te beleiden. In de prive sfeer of een gebedshuis.
Opa, Zeeland 21:01 14.06.11

Ik kan mij niet voorstellen dat de schepper al het leven heeft bedoeld, dat wij dus dieren de allerergste pijn en mishandeling mogen toebrengen uit zijn naam. Diegene die perse halal wil eten en het hier niet kan kopen, moet of vegetariër worden of maken dat hij wegkomt. Wij waren een beschaafd westers land, maar door de import van een onbeschaafde religie, zijn we afgegleden naar een land met barbaren, die ons hun wil opleggen en straks de macht in de slachthuizen overnemen. NOOIT DUS. RIP voor arme dieren.
ikke, hiero 21:00 14.06.11

De Islam staat weer boven alles blijkbaar. Mss moet deze meneer (terug) verhuizen naar een moslimland? Ik wist trouwens ook niet dat ritueel slachten toegstaan was in Nederland. Waarom moeten dieren ondraaglijk leed hebben, omdat sommigen geloven in een sprookjesboek?
Mum, Limburg 20:59 14.06.11

Youssef el Hachioui is geen Rotterdamse naam dus ook geen oorsprongkelijke inwoner van Nederland. Op- en aanmerkingen van Youssef el Hachioui zijn terecht maar niet hier in Nederland. Uiteindelijk is onverdoord slachten nergens humaan.
Ed, Oostburg 20:58 14.06.11

Youssef moet gewoon lekker in een islamitisch land gaan wonen! Kan hij ritueel slachten zoveel hij wil.
henk, Amsterdam 20:58 14.06.11

Laten we dan een petitie houden om te laten zien dat we ook beschaafd kunnen
Niks van aantrekken wat deze z.g student wil. Ritueel slachten is een barbaars overblijfsel uit een donker verleden. Als deze z.g. studenten zo nodig aan dit soort middeleeuwse rituelen vast wil houden,moeten ze lekker emigreren naar Afghanistan of Pakistan. Schijnt heel gezellig te zijn aan de universiteit van Kandhahar. En qua onderwijs niveau kan het nooit veel slechter zijn als aan de universiteiten hier. dat gaat namelijk ook helemaal nergens meer over!!
Pieter, Zaltbommel 20:56 14.06.11

Ritueel slachten direct afschaffen!En deze student is gezien zijn naam een ietse pitsie partijdig?14 eeuwen oude slachtpraktijken zijn niet van deze tijd!Pas je aan of botvier je prehistorische geloof lekker uit in je land van herkomst!
Frits, Haarlem 20:55 14.06.11

Godsdienstvrijheid is een groot goed, maar ook religies moeten met hun tijd meegaan en niet doen of ze boven algemeen aanvaarde maatschappelijke normen staan. De joodse en islamitische slachtwetten zijn eeuwen geleden in geschreven in een woestijn klimaat, waar hygiene en voedselveiligheid om een zeer specifieke behandeling van vlees en slachtdieren vroeg. Van dierenwelzijn had toen ook nog niemand gehoord. In onze huidige samenleving zijn deze bepalingen onnodig en niet meer van deze tijd.
Wouter, Boskoop 20:55 14.06.11

walgelijk, ritueel slachten moet ten aller tijden verboden worden. We leven in een moderne maatschappij waar dit niet meer in past. Als het al ooit ergens in gepast heeft. Bah..
Monique, Apeldoorn 20:54 14.06.11

Iedereen die ritueel wil slachten moet maar terugkeren naar het land van afkomst.Ik denk dat het daar iedereen mee eens is.Behalve dan die mensen,want die weten dat het hier in nederland goed vertoeven is.
S.chaap, Weide 20:53 14.06.11

Als je ritueel wil slachten moet je dat ergens doen waar het normaal is.
Peter, Uden 20:53 14.06.11

In Nederland dit dierenleed gewoon verbieden. Dan kunnen alle gelovigen zich óf aanpassen, óf geen vlees meer eten,óf terug gaan naar het land van herkomst waar het wel mag.
esox, bergschenhoek 20:53 14.06.11

als je naar een land emigreerd , hoor je de gebruiken van dat land te kennen en te respecteren , en ga nu geen andere gebruiken instellen en dan roepen we waorden gediscrimineerd als het niet mag , in het land van herkomst mag het wel , nou dan wat let jullie , in nederland wordt niet ritueel geslacht , s.v.p. geen dierenmishandeling
ron, vlaardingen 20:50 14.06.11

als ze voor het geloof ritueel willen slachten,moeten ze maar naar het land van herkomst terug gaan!! hier gelden onze normen en waarden en heeft helemaal niets met geloof te maken.gewoon met aanpassen.
paul, nederlander 20:47 14.06.11

Duizenden gelijkgestemden... Die student vergeet even dat er vermoedelijk miljoenen mensen in dit land zijn die tegen het ritueel slachten zijn. Als het de beste man niet aanstaat, dan staat het hem vrij zijn nederlaag te accepteren of te vertrekken.
Jan, Groningen 20:41 14.06.11

Over verbijsterd zijn gesproken.Ik was verbijsterd toen ik vernam dat onverdoofd slachten in Nederland is toegestaan voor bepaalde religieuze groepen.Deze barbaarse methode was in de oudheid misschien modern,maar we zijn nu duizenden jaren verder en zijn er betere methoden ontwikkeld.Ik hoop dat de politiek nu eens lef toont en voor het verbod stemt.Godsdienstvrijheid is geen excuus voor dierenmishandeling!
Eric , Spanje 20:37 14.06.11

In een Christelijk westers land past geen ritueel slachten! Als Yousef dat als moslim wel wil, dan gaat hij maar terug naar een Islamitisch land!
Peter, DenHaag 20:37 14.06.11

stukje bij beetje gaan andere geloven de wet naar hun hand zetten. Nederlanders bepalen welke wetgeving er is, bevalt die je niet, ga je naar een land toe die wel aan je wensen tegemoet komt.
Hans, Schiedam 20:32 14.06.11

...................


And so sickeningly forth, and so sickeningly on.

There were far too many comments to bother pasting them all.

Most of them re-hash the same tired hate-filled rhetoric in any case.

Unimaginative lot, those Kaaskoppen.

The gist seems to be that the Dutch are civilized, unlike everybody else, and all those damned foreigners should go home. The Dutch refuse to tolerate anything which calls their own self-regard into question, and fervently dislike anything and everything (except bluejeans and American cigarettes) which has a non-Dutch origin.

"GO BACK WHERE YOU CAME FROM"

There are about eight hundred thousand Muslims in the Netherlands - many were born there.
There are about thirty thousand Jews - there would've been a lot more, but the Dutch sold most of them to the Germans two generations ago.
There are also a number of Indonesians and Surinamers, many of whom are far more literate and educated than the average Dutchman.

There are six million Dutch-Americans. And the Dutch have also emigrated to many other parts of the world.

I was often told that I should just go back where I came from.
Ironic, given that Deursen, where the Dutch side of my family came from back in the fifteen hundreds, is not that far from Valkenswaard, where we lived while my father was employed by Philips Electronics in Eindhoven.
Same province, in fact - North Brabant.

In 1978 I finally did go back where I came from.
I have been back ever since.
Any commonality I have with the Dutch since then is purely accidental.


Ze kunnen oprotten, die Nederlanders.
Vaak, wanneer ik tegenwoordig een Nederlandsch accent hoor, moet ik de kots-neiging represseren.



ADDENDUM JUNE 19, 2011

There are over two hundred 'reacties' underneath today's article concerning kosher and halal slaughter in the Telegraaf:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/10053894/__Ledenraad_PvdA_tegen__.html?p=8,1.

Unsurprisingly, most of the comments boil down to "go back where you came from, you barbarian swine". There are, additionally, a number of comments that are purely anti-Semitic. Bigotry in Dutch discourse has become very common ('want dat moet toch kunnen!'), and many 'Ollanders are distressed that not everyone thinks like them. Precisely such divergence of opinion is their greatest objection to the entire rest of the world, the one factor that convinces them more than anything else that they themselves are the lone bastion of civilization.

The article mentions that a majority of members of the Labour Party ('Partij van de Arbeid' - PvdA) are against banning 'ritual slaughter'. Naturally this is interpreted as a cynical appeal to potential voters among the foreign element, such as Jews and Muslims.
Because "real" Netherlanders are NEVER either Jewish or Muslim.
Never!

Real Netherlanders are animals.



==========================================================================
NOTE: Readers may contact me directly:
LETTER BOX.
All correspondence will be kept in confidence.
==========================================================================

8 comments:

Anonymous said...

rather the Dutch than the filthy mohammedans, you stupid asshole.

The back of the hill said...

Judging by what you wrote, you are neither. Well, perhaps the adjective.

En duidelijk blijkt dat uwe intelligentie ver beneden peil is. Waarschijnlijk dus een middel-Amerikaansche stommeling uit een woonwagen encampament.

Heeft u verder nog iets 'pertinent' bij te dragen? Of was dat het enige waartoe het strekte/

Conservative apikoris said...

"As of this writing, there are 174 comments underneath it, written mostly by 'native Dutch' ("autochtonen") who are venomously xenophobic about non-natives ("allochtonen)."

Yeah, but how do I know that this is a fair assessment of the whole nation. I can read racist, xenophobic trash (with different targets, obviously) written by redneck American wingnuts. These American Xenophobes are so politically powerful that a Republican President and a Republican Congress couldn't pass an immigration reform bill that was also supported in principle by most Democrats.

Asn what's with this "kaaskop" business? Does that mean "Cheesehead?" Is that supposed to be an ethnic insult, or are all the Dutch Green Bay Packers fans? That surprises me, because as far as I remember, the dominant ethnic groups in Wisconsin are Germans and Norwegians.

Conservative apikoris said...

"Also Jewish people – the number of Jews who are bailing out to their homeland from an increasingly racist and bigoted Europe keeps growing, "

Not according to these statistics:

http://en.wikipedia.org/wiki/Aliyah#Statistics
http://jewishagency.org/JewishAgency/English/About/Press+Room/Aliyah+Statistics/nov30.htm

In 2006 (The most recent data presented), 50 Dutch Jews made aliyah.

I wonder how many Dutch Jews moved to the US? Also, being EU citizens, it's easy for them to move to other EU countries, like the UK or France.

The back of the hill said...

" And what's with this "kaaskop" business? Does that mean "Cheesehead?" Is that supposed to be an ethnic insult, or are all the Dutch Green Bay Packers fans?"

Kaaskop ('cheese head') is what the Belgians and Frisians call the Dutch. It's related to the English term "John Cheese", which is also applied to the Dutch - and particularly the New York and New Jersey Dutch after 1674. Approximating the Dutch, Flemish, German, and Frisian pronunciation of that much older term (of which 'Kaaskop' is merely a modern variant), one gets "yan-kays". From whence the appellation for Americans used by Eurotrash and other trash.

The average Dutchman would not know where Green Bay was if it came up and bit him.

As to whether those comments are a fair assessment, I would offer that when there are far more comments of a venomous nature underneath an article, and far more comments underneath an article which gives opportunity for venting precisely such hatred - far more comments than under the vast majority of articles about different subjects, which do not prompt Moroccan-bashing or provide scope for Dutch slope-browed xenophobes - then it's as good a sampling of Dutch primitivism as one is likely to get.
I pasted the comments not to provide such a sampling, however, but primarily to feature examples of the poisonous sentiments that fester in the Netherlandish bog. That there are so many of them was the thoroughly rotten icing on the cake.

Kev. said...

Yeez, someone must have done something bad to you over here. As fare a s being xenophobic goes...perhaps you suffer from this a bit youself. Generalising all dutch as racist kaaskoppen is completely unfair. I am most certainly not racist, have a good relationship with my morrocan and indonesian neighbours and my antiliaanse brother in law. ANd I HATE cheese!
Further more, picking comments from the telegraaf is easy! The most rigthwing newspaper of our country, read by those you despise...the telegraaf was a freaking Nazi newspaper in the war even.

The back of the hill said...

Kev.,

You are of course right - picking comments from the Telegraaf is easy. But not because it is the most right wing paper, but because it allows comments. Comments are a useful interchange tool on blogs, on general sites and on newspapers, however, they often become a soap box for the lowest common denominator as well as a voice for the vicious and paranoid. There are, in fact plenty of sites patronized primarily by English-speakers that prove that - and as an example, coverage of the BART protests in San Francisco on SF Gate (the newsportal of the SF Chronicle) has ellicited such spew as to give the impression that only racists and fascists read the news. Which is nonsense, of course. As one of my friends in NL so cogently explained, "die reageerders vertegenwoordiging een iquutje borrelnoot niveau". They represent the intelligence level and intellectual level of the average cocktail nut.

On an individual level many Dutch represent the finest that Europe has to offer. But on a mob level, they aren't very nice in a totally and recognizably Dutch way.

And yeah, I am xenophobic. I do not really like people from the Midwest, the South, the Plains States, the Atlantic seaboard, Texas, Southern California, the Bay Area suburbs.....
By and large, just San Francisco, Chicago, New York, and isolated pockets of northern California, Oregon, and Washington, as well as Hawaii.

Anonymous said...

I agree with much unfortunately , wish I didn't as after 18 years here I am always trying to see the positive and there are some nice friendly sensitive people here, they are sadly not in the majority as a (Dutch) friend tells me "je moet ze wel zoeken" (need to search for them)When you do meet them they are lovely people and you have a friend for life !
The Dutch can put you down as they think they know everything and their humor is weird if not rude and un-funny !
Apart from that, their politeness is as reserved as in other countries, let's say they are very formal even though they deny this ! Very difficult to understand what they mean, I can't and have been here so long! hey don't like criticism even mild or positive and get defensive. Have to admit most of my friends are ex-pats, and other "foreigners".
I actually also am against halal slaughter because I find it cruel and merciless.Kosher slaughter is only done by an experienced Rabbi and other animals are not around to smell death and blood so they don't panic. Knife very sharp and the suffering process minute compared to halal (yes I have researched, I never state opinions without research I am not Dutch!)

Search This Blog

MAY GET DIZZY, DON'T GET PREGNANT

After picking up my refills I mentally calculated how often I've been to that pharmacy. More times than my years of age. Which is not su...