Thursday, August 10, 2006

RANTING......., VENTING......., AAAAH, MUCH BETTER NOW!

[Note: the text immediately below was sent to a small mailinglist whose members speak both Dutch and English. The text in Dutch underneath that was directed to a mailinglist whose members speak Dutch, English, and several other languages. The smaller list started as a subset of the larger list. Identifiers have been excised, spleen left in.]
Gentlemen,


I have just vented my displeasure at the pretense of neutrality and perspective that reigns on the "S" mailing list.

What particularly galls me is the intellectualized and disdainful sneering that both sides are wrong but Israel is of course ever so much more wrong. Nor do I appreciate the attitude that if only Israel weren't being stubborn there would be complete and perfect peace - which is tantamount to saying that if only Israel didn't exist, there would be complete and perfect peace.

Though that would be a complete and perfect peace acceptable to many on the list, it is not a complete and perfect peace that is acceptable under any circumstances.


I shall of course ignore the mailing list for several months. They can stew in their own politically correct effluvia.


---- - --- - --- - --- - ----



Lijst,


Hadden we maar met de Japanezen en Duitsers onderhandeld in plaats van hun te bestrijden!

Ten eerste zou ik nu geen Nederlands spreken, daar mijn familie nooit tijdelijk naar Nederland zou zijn gegaan.
Ten tweede zouden u allen ook geen Nederlands spreken.

Dit gesprek zou niet plaatsvinden - het zou niets eens kunnen plaatsvinden (hetgeen ulieden waarschijnlijk zou verheugen).


De suggestie van sommigen dat men immer neutraal mot wezen is een van die typische rot-Nederlandismes, zowel hypocriet als opportunistisch. Men kan niet anders verwachten van een handelaren volkje dat in nauwelijks vijf eeuwen bij elke oorlog zowel bankiers als wapenventers waren. Te beginnen bij hun eigen zogenaamde vrijheids oorlog - 1564 tot 1648. Zelfs wanneer zelf betrokken werd met de strijdende partijen overvloedig gehandelt.

Die hauteine afzijdigheid verklaart natuurlijk hoe het komt dat enerzijds Nederland de Amerikaansche reet likt wat internationale politiek betreft, anderzijds met liefde extremisten omhelst. Die pretensie van neutraliteit heeft propaganda waarde - het zal ulieden zeker baten.


En jawel, ik weet heus dat gijlui uzelve niet als allemaal Nederlanders ziet, en dat er ook veel te prijzen is aan Nederland. Wat dat eerst betreft, y'all gone too damn native, buncha Dutchmen wannabees and oreos, en wat dat tweede betreft, daar hebben we het hier niet over en ik vertik het om elke keer als ik kritiek heb dat te moeten verzachten met een portie vleijerij omdat ik een andere opinie dan de weldenkende sociaal bewuste meerderheid blijk te hebben.
Stroopsmering kunt ge uw eigen aandoen - met de keuze van mond, oren, of elders.


De suggestie dat iemand die of voor het leger kiest, of aan de oproep gehoor geeft, bewust denkt met wapens oplossingen te verkrijgen is van een dusdanig gore gehalte dat ik zowel de opmerking en de auteur ervan terzijde schuif. Daarmede heeft men niet alleen mijn directe familie een grove belediging toegediend, doch ook minstens een andere lijstlid, en tevens grote getallen die gediend hebben. Getuigt temeer dat suggereerder nooit familie in uniform heeft gehad, of tenminste juist die familieleden veracht (en men zou zelfs aan collaborationisten denken).
Go tell it to the graves in Normandy, you unmentionable!


Dat doen alsof men bijde zijden fout acht, wijl men wel degelijk het voor de verkeerde partij opneemt, in zowel ge-uite mening als nep-neutraliteit, is iets dat mij van vele verlichte Europeanen de strot uithangt. Wees verdomme eens eerlijk en geef gewoon toe dat men partijdig dan wel bigoot is - dat heeft Mevrouw ( -- ) tenminste gedaan. Ik weet waar ik aan toe ben met haar, en hoewel ik weiger ooit weer een gesprek met haar aan te gaan en haar gedachten-goed repulsief vind, kan ik wel degelijk haar forthrightness waarderen.


Ik weiger hier verder op de lijst over te spreken, en heb nauwelijks zin om zelfs verder met de lijst in gesprek te raken. Dat zal waarschijnlijk wederzijds zijn.
Ik ga in lurk mode wijl ik overweeg om de lijst op te zeggen. Na acht jaren heb ik weinig aan u, u evenveel aan mij.


Whatever.


------

---- - --- - --- - --- - ----

Update slash afterthought: the title on this post is factually incorrect, as I am not "much better" now.

I still want to clobber some pustulent Dutch-speaker whom I have never met in person with a baseballbat, still wish to kick some smarmy know-it-alls in their self-satisfied prissy rears, and still wish that at least two members of the list get food poisoning and lose multi-coloured fluids from both ends for up to a week.

No comments:

Search This Blog

THE ADDENDUM AT TEA

Tea time, as regular readers know, is very important to me. But instead of going to one of my regular places I gave it a miss today. I just ...